Töm listan

Är du säker på att du vill tömma listan?
Orderrader:
0

Töm inköpslista

Du har 0 orderrader i din inköpslista.
Är du säker på att du vill tömma inköpslistan?

Din inköpslista

Någonting gick fel när priserna hämtades. Försök igen.

Din inköpslista är tom

Retur & Reklamation

Självklart vill både du och vi att allt ska bli bra redan från början. Men ibland måste saker rättas till och vi vill såklart hjälpa dig att lösa det så fort som möjligt. Har du ångrat ett köp, saknar en vara eller upptäckt att något har skadats längs vägen? Då kan du enkelt returnera lagerförda artiklar i vår retur- och reklamationstjänst.

Retur - enkel hantering av det du inte behöver


Felbeställningar, varor som du har beställt för många av eller något som löste sig på ett annat sätt. Här kan du enkelt returnera lagerförda varor eftersom din orderhistorik finns sparad.


Så här gör du din retur i 4 enkla steg:

1. Val av artiklar

Välj vad du vill returnera. När du är inloggad kan du se dina ordrar och snabbt hitta varorna.

2. Retursätt

Välj hur du vill att varorna ska returneras. Du kan själv lämna tillbaka varorna i närmaste Ahlsellbutik eller få dem hämtade.

3. Summering & registrering

Kontrollera att din returinformation stämmer och godkänn.

4. Retur- och fraktdokument

Skriv ut fraktdokument och följesedlar och fäst på de paket som ska returneras.

Reklamation/avvikelse - om något blev fel rättar vi till det


Ibland blir det fel. Varor kan vara för många, för få, fel eller trasiga. Och oftast behöver reklamationer åtgärdas snabbt. Här kan du reklamera varor dygnet runt, för att vi snabbare ska kunna åtgärda eventuella fel.


Så här gör du din reklamation i 5 enkla steg:

1. Val av artiklar

Fyll i vad du vill reklamera. När du är inloggad har du tillgång till dina ordrar och kan snabbt hitta varorna.

2. Tilläggsinformation

Beskriv vad som är fel och komplettera eventuellt med en bild.

3. Godkänn adress

Fyll i kontaktuppgifter och adress som varorna ska hämtas på/ersättningsartiklar ska skickas till.

4. Registrering

Kontrollera att all information om din reklamation stämmer.

5. Bekräftelse

Du får bekräftelse på din reklamation och ett ärendenummer som du använder i fortsatta kontakter med oss på Ahlsell.

Meddelande från Ahlsell

Javascript är avstängt i din webbläsare. För full funktionalitet rekommenderar vi att du slår på Javascript

Meddelande från Ahlsell

Cookies är inaktiverat. För att sajten ska fungera korrekt måste webbläsaren tillåta cookies.